Talking about….Cold Mountain

Am decis sa incerc,daca nu din dorinta de a socializa macar din dorinta de a afla parerile voastre nu numai despre fic,sa abordez noi posibile subiecte.

Cititi?Va plac filmele?Poate.Si poate ati vrea,daca puteti,intr-un comentariu,sa spuneti:care a fost ultimul film (drama) urmarit care v-a placut si de ce?

Incep eu.Al meu a fost Cold Mountain.Nu am de gand sa ma rezum la vreo cateva cuvinte.Daca te intereseaza sa stii ceva impersonal despre film,click.

Daca iti place felul meu de a ma exprima,si poti suferi felul meu melodramatic de a vorbi

(Acum sa vad eu cati dati click😀 )

Inman: You are all that keeps me from sliding into some dark place.
Ada: But how did I keep you? We barely knew each other. A few moments.
Inman: A thousand moments. They’re like a bag of tiny diamonds glittering in a black heart. Don’t matter if they’re real or things I made up.


Am vazut Cold Mountain din ceva ce semana cu un impuls.Imi place Jude Law.Il ador pe Jude Law.Ma omor dupa Jude Law.Deci,uitandu-ma la filmografia sa,am vazut ca fusese nominalizat (si jur cu mana pe inima mea senibila ca merita sa castige!) la Oscar pentru acest film.

Am vazut-o si pe celebra Nicole Kidman,despre care,dupa rolul din Moulin Rouge,stiam ca rezista la o drama puternica si colac peste pupaza si pe Renee Zellwager (Doamne,te rog sa nu ii fi pocit numele) care a luat Oscarul.

Azi l-am vazut pentru a doua oara.Filmul este o simfonie de sentimente de o intensitate periculoasa.Daca te astepti la un film clasic de razboi,daca vrei genul de amor ‘usor’ sa nu poti aprecia o drama,mai bine nu te uiti.

Sincer,la doua ore si jumatate,nu poti rezista daca nu te reliezi la acele locuri,la acele timpuri,la acei oameni.Punct.

Urmeaza SPOILERE.

Un inceput dur.Sangeros.O scena de razboi.Apoi imaginea unui loc linistit,Cold Mountain.O iubire la prima vedere,si un singur sarut inainte de plecarea lui,a lui Inman (aka Jude Law) la razboi.Apoi ea,Ada, (aka Nicole Kidman) ramane singura,complet singura dupa moartea tatalui.

Despartirea prematura nu afecteaza insa relatia,ci doar o diversifica in profunzime pana la un punct in care poti simti o tensiune dureroasa.

Ea ii scrie lui 103 scrisori.El primeste prea putine.Insa felul in care,atunci cand se reintalnesc,poarta o conversatie despre ‘miile de clipe’ ce ii unisera contribuie esential la structura filmului.

Scena de dragoste nu este nici cliseica,nici dezamagitoare.

Atunci poti simti pasiunea vibrand atat de placut incat poti plange.Nu mult,nu exagerat,ci in cantitat perfecte.

Un detaliu care pe mine una ma obsedeaza sunt ochii si mimica lui Jude.Omul asta nu este plin de atuuri dar stie sa si le foloseasca.Cand crezi ca ochii sai nu mai pot exprima nimic nou,uite ca o fac,si o fac pe cinste.Durerea,dezamagirea,moartea,razboiul,iubirea,pasiunea,regasirea-toate sunt diferite in ochii si pe fata sa.

Dar filmul nu este doar iubire.El pune in valoare si prietenia,relatiile familiale,cruzimea-toate in contextul razboiului,ce le amplifica,le valorifica,le exceleaza.

Ce urasc cu adevarat este cand cineva imi da spoilere cu privire la final.Textul cu gri releva finalul!
Si eu si Aro iubim finalurile fericite.Aici nu a fost sa fie.Nu stiu de ce.As vrea sa stiu si sa pricep,dar nu reusesc.Poate pentru ca filmul moralizeaza ideea ca in razboi toti trebuie sa fim cruzi,pe cine nu lasi sa moara nu te lasa sa traiesti.Poate este o drama mai de succes decat un film ‘happily ever after’.Nu am idee.

Dar Inman moare,ucis,pentru ca la randul sau nu il ucisese pe ucigas.Urati-ma ca bat apa in piua,dar Jude Law,stie si cum se moare,iar Nicole Kidman stie cum sa isi tipe durerea.

Finalul insa este unul linistit.Inman ii lasa ‘cadou’ Adei o fetita,si cu totii traiesc in continuare in liniste si pace.

Cam asta ar fi tot.Ca oricum cred ca sunteti morti de plictis.(Si deja v-am obsedat cu Jude,nu?)Dar cui ii mai pasa?Daca v-a placut review-ul,comentati.Comentati si daca nu.Daca ati vazut filmu,comentati.Daca vreti sa il vedeti,comentati.Daca nu l-ati vazut,comentati.Daca ma iubiti,comentati.

O,and gimme ur help!Daca iti place acest blog,da un vot pentru mine!
Intra pe http://fan-fic-twilight.blogspot.com si la sondajul [5]Care fan-fiction ti se pare cel mai reusit?,voteaza pt Impenetrable to pain.
Comenteaza daca ai votat,sa am cui multumi!

2 comentarii (+add yours?)

  1. Nadia
    Dec 19, 2009 @ 12:16:11

    Nu am vazut filmul dar m-ai facut curioasa.Revin cu un comentariu dupa ce il vad.Il caut pe net si poate ca maine s-ar putea sa ne reintalnim.🙂

    Răspunde

Lasă un răspuns

