Talking about…Dorian Gray

Dupa Cold Mountain,urmeaza acum o selectie personala de film ‘bun,notat insa cu doar 47% pe Rotten Tomatoes si 6,8 pe IMDB,nu este considerat cine stie ce.

Totusi,cartea si filmul deja fac parte din top 1 personal.Povestea este stranie:un tanar de o frumusete adonisiaca este imortalizat intr-un tablou.El isi vinde sufletul diavolului,iar tabloul va incepe sa imbatraneasca in locul lui dar si sa ii poarte povara pacatelor.

Cartea si filmul difera.Cartea nu are actiune mai deloc,dar exista numeroase citate ce o transforma intr-o splendoare.Daca aveti curiozitatea,aici gasiti cateva citate relevante.

Filmul insa difera.Este remarcabil cum regizorul incearca de fapt sa indrepte atentia asupra ecranizarii mai ales a publicului tanar,ce probabil nu a citit cartea si nu ar vrea sa o faca.Filmul este picant,in sensul bun.

Este o increngatura fantastica de sentimente,si simultan de scene de dragoste atat de contradictorii (Dorian seduce intai o tanara,apoi pe mama sa si pe un prieten-toti in aceeasi seara!)

Nu ma asteptam ca protagonistul sa suporte rolul.Ben Barnes si Jude Law sunt actorii mei favoriti.

Pana in seara curenta,doar cel de-al doilea era.

Nu va asteptati sa va spun ca am vazut filmul in vreun cinema din Anglia/Italia/Germania.Ca doar acolo s-a difuzat.Nu.Eu il astept ca pe ciresul copt din data lansarii si in final azi torentii mi-au indeplinit visul!

Nu am gasit subtitrarea in romana dar cea in engleza a fost suficient de concludenta.

Inceputul este slabut.Ben Barnes se holbeaza speriat prin imensa Londra.Momentul in care va cunoaste pe pictorul Basil va fi decisiv.In timp ce il picteaza,un prieten al lui Dorian-in persoana lui lord Henry Wotton- comenteaza despre perfectiune,incheind prin a spune ca regreta ca tabloul va fi vesnic tanar si Dorian nu.Tanarul completeaza ca el si-ar vinde sufletul diavolului pentru a fi vesnic tanar.Si chiar asa se intampla.
Lord Henry isi va incepe asadar pervertirea inocentului ce se crede un zeu din vreme ce nici timpul nici patimile nu il vor afecta.
Pervertirea incepe cand Dorian,logodit cu tanara Sybil Vane,este dus de lord la ceea ce ar putea fi numit bordel.Oportunitatea libertatii ii diminueaza lui Dorian pofta de a se casatori,fapt ce i-l declara si fetei.
Aceasta,insarcinta cu copilul lui,se sinucide,iar vestea este adusa de fratele fetei,ce si incearca sa il omoare.
Tabloul ‘simte’ schimbarea si isi schimba cateva elemente-iar Dorian realizeaza fenomenul.
Cum spuneam mai devreme,va ajunge ca la un an de la pictarea tabloului sa faca dragoste cu o tanara,cu mama ei si cu pictorul ce doreste sa vada tabloul.
Dar nu va fi de ajuns.Pictorul insista si Dorian ii arata tabloul apoi il ucide.Scena este terifianta prin simplu fapt ca ii lasa cutitul in gat pana ce pictorul moare apoi il infinge in trupul aproape mort de cateva ori.
De parca nu era de ajuns,il dezmembreaza si il arunca in rau,iar cand trupul este gasit ,participa la inmormantare si tine si un elogiu.
Apoi pleaca intr-o calatorie in lume si se intoarce la fel de tanar,frumos si perfect,spre mirarea tuturor.
Aici o cunoaste pe fiica lui Henry-Emily-de care se si indragosteste.Singurul impediment este ca Dorian descopera ca are si o constiinta si inca una ce il apasa cu putere.Emily este singura ce incearca sa ii fie alaturi in accesele sale de delir.
Dar lordul se opune,nedorind ca tanarul si pervertitul Dorian sa stea in preajma fiicei sale.
Studiin pozele,el ii afla secretul lui Dorian.
Acesta luase decizia de a parasi Londra si de a deveni o finta buna,asa cum fusese candva.Insa Henry nu il lasa,si da buzna in locul unde isi ascunsese Dorian portretul.
Tanarul (sau batranul?) ajunge la timp si incearca sa il pacaleasca pe lord,dar acesta gasesete fularul lui Basil plin de sange si dezveleste tabloul.
Dorian decide sa il omoare,dar Emiliy soseste,iar lordul scapa si il incuie in podul unde deja tabloul ardea.
Aceasta il vede in spatele unei usi cu gratii dar nu realizeaza ce se intampla,Incearca sa il salveze pe tanar-fara succes,nu inainte ca acesta sa ii declare ca inima lui ii apartine.
Dorian isi injughie tabloul si se ucide pe sine.Emily va crede insa ca el a pierit in incendiu.
M-a surprins-Benjamin Thomas Barnes.Poate stiati ca a fost cat pe ce sa fie Edward.Oricum,tanarul este de o frumusete unica (motiv pentru care l-au si ales ca Dorian desi el trebuia sa fie blond cu ochii albastri si Ben numai asa nu e.
De calitatile actoricesti ma temeam eu.In Dorian Gray insa joaca excelent,desi fortat pe alocuri devansandu-i mult pe ceilalti actori.
Eu l-am vazut chair acum si inca sunt marcata profund-pana in maduva oaelor deci va rog,daca il vedeti sa imi spuneti cum vi s-a arut.xoxo

7 comentarii (+add yours?)

  1. Elinor
    Dec 30, 2009 @ 21:51:47

    Am vazut filmul.. este bun .. actorul a jucat foarte bine dupa parerea mea iar filmu are un substrat foarte consistent .. Ben este unul din actori mei preferati nu numai ca este frumos dar si pentru ca joaca bine…. filmu mi’a placut mult.. iar scenariul a fost foarte bine realizat

    Răspunde

    • andragel
      Dec 30, 2009 @ 22:00:31

      da,a fost.nu inteleg de ce a fost subapreciat.In fond,daca ar fi stat aproape de carte,ar fi fost prea plictisitor.

      Răspunde

  2. A.C.
    Ian 01, 2010 @ 20:30:03

    review-ul tau e mai bun ca al meu.🙂
    totusi… am si eu o curiozitate. am vazut la tine pe blog 1356 si linkul la blogul meu. e de bine? :-s

    Răspunde

  3. lizzie
    Ian 08, 2010 @ 11:28:08

    am citit si eu cartea si am vazut si filmul:D e putin deplasat…prea psihologic zic eu:) si pentru varsta mea(15) si stadiul avansat de la liceu tot greu mi s-a parut

    Răspunde

    • andragel
      Ian 09, 2010 @ 11:32:56

      stadiu avansat?In fine,eu sunt cu un an mai mare😛

      Răspunde

    • simiyellow
      Apr 15, 2010 @ 00:13:55

      sa il revezi, recitesti la 20 de ani, apoi la 25….cu fiecare an care trece vedem lucrurile altfel, le intelegem altfel, pretuim alte lucruri… viata e ciudata, si cum reiese foarte bine si din film, cand esti foarte tanar nuvezi anumite laturi ale vietii, nu intelegi importanta unor chestii esentiale si te lasi dusde val, cu trecerea timpului intelegi tot mai mult ceea ce ignorai cand erai foarte tanar si poate ignori ceea ce pretuiai atunci.

      Răspunde

Lasă un răspuns

